6 mituri despre cafea spulberate de știință

Distribuie:

Îți place să-ți începi dimineața cu o ceașcă de cafea, însă nu poți savura licoarea împăcat din cauza miturilor ce înfășoară aceasta minunată băutură. Mai jos spulberăm 6 cele mai frecvente mituri despre cafea, pentru dimineți liniștite pentru tine și cafeaua ta.

Cafeina creează dependență
Începem lista cu cel mai răspândit mit, și anume mitul precum cafeina ar crea dependență. Din păcate nu putem spune că este totalmente un mit, deoarece cafeina este un excitant al sistemului nervos central. Mulți dintre noi nici nu-și pot imagina ziua fără prețioasa băutură, însă lucrurile nu sunt atât de grave până la urmă. Cafeaua creează o dependență ușoară, iar deprinderea de cafeină trece peste o zi, două, după ce încetăm să o mai consumăm. Așadar, pe lângă dependența de alcool și nicotină, dependența de cafeină e floare la ureche. Data viitoare când vei spune că nu ești deloc dependent de cafea, va fi aproape un adevăr.

 

Cafeaua diminuează efectele alcoolului
Apropo de alcool, una dintre cele mai răspândite metode folosite pentru a reduce efectul alcoolului, este consumul unei cafele mai tari (uneori cu sare), cafeaua ajută să ne concentrăm și creează aparența că efectele alcoolului dispar. Din păcate este doar un mit, cafeaua nu diminuează efectele alcoolului, chiar din contra, aceste două substanțe consumate împreună doar intensifică efectele negative asupra organismului. Deci, ar fi mai bine de luat în calcul alte metode pentru a minimaliza efectele dăunătoare ale alcoolului, de exemplu să nu mai facem exces de alcool, că acesta chiar provoacă dependentă.

 

Cafeaua provoacă insomnie
Cafeina este un stimulent, așadar, dacă dai pe gât o ceașcă de cafea și încerci să te pui la somn, într-adevăr, cel mai probabil nu ai să adormi. Însă cafeina este sintetizată de ficat cu viteza luminii, așa că în 4-8 ore o treime din cafeină este eliminată din corp. Așadar, dacă servești o ceașcă de cafea seara pe la cinci, ar trebui să fii în regulă.

 

Cafeaua deshidratează
Din motivul efectului diuretic ușor al cafeinei, circulă mitul că aceasta deshidratează. De fapt, nu este așa, pentru că împreună cu cafea consumăm și apa cu care a fost preparată, iar pentru un consumator zilnic aceasta nu are nici un fel de efect deshidratant. Este un fapt dovedit că persoane ce consumă regulat cafeaua, prezintă rezistență la un posibil efect de deshidratare.

 

Espresso conține cea mai multă cafeină
Se întâmplă că avem nevoie de o doză dublă de cafeină pentru a ne trezi și atunci optăm pentru un espresso pentru un bust de energie. Însă nu este o soluție optimă.
Pare surprinzător, dar o cafea preparată prin diverse metode de infuzare, de exemplu la filtru, conține mai multă cafeină. Un shot de espresso conține aproximativ 40-75 mg de cafeină, pe când o cafea la filtru de aproximativ 240 ml are în medie 95-200 mg de cafeină, ceea ce se datorează timpului mai mare de contact al cafelei cu apa, un espresso se extrage la un interval de 30 de secunde, iar infuzarea durează aproape de trei ori mai mult. Dacă de calculat ca și procentaj, espresso este mai concentrat, însă dacă calculăm per volum, o cafea la filtru are mai multă cafeină pentru o porție.


Cafeaua prăjită intens are mai multă cafeină
Tăria gustului cafelei nu are nimic de-a face cu cantitatea de cafeină din ceașcă.
Într-adevăr, cafeaua prăjită mai intens are arome mai pronunțate, aceste fiind asociate cu tăria cafelei, adică cantitatea de cafeină. Astfel se creează impresia că gustul intens de cafea presupune și un conținut mai sporit de cofeină. Însă adevărul este că atât cafeaua prăjită mai intens sau mai slab au aceeași cantitate de cafeină per un gram.


Sperăm că am reușit să vă calmăm un pic și dimineața va fi mai liniștită, alături de cafeaua preferată.

Distribuie: